Prati
Jasmina Jelčić Čolakovac
Jasmina Jelčić Čolakovac
Assistant Professor, Faculty of Maritime Studies, University of Rijeka
Potvrđena adresa e-pošte na pfri.uniri.hr - Početna stranica
Naslov
Citirano
Citirano
Godina
Promoting Authenticity in the ESP Classroom: The Impact of ICT and Use of Authentic Materials on Reading Comprehension
M Borucinsky, J Jelčić Čolakovac
5th International e-Conference on Studies in Humanities and Social Sciences …, 2020
92020
Croatian EFL learners’ comprehension of idiom use: Context, decomposability and age factors
J Jelčić
Jezikoslovlje 15 (2-3), 373-393, 2014
22014
Where Culture and Metaphor Meet: Metaphoric Awareness in Comprehension of Culturally-Specific Idioms
J Jelčić Čolakovac
Open Journal for Studies in Linguistics 3 (2), 67-82, 2020
12020
Uloga neformalnih aktivnosti u nenamjernom usvajanju jezika: povezanost uporabe jezika i jezičnog znanja
I Bogunović, JJ Čolakovac
FLUMINENSIA: časopis za filološka istraživanja 31 (2), 181-199, 2019
12019
The Teaching of ESP Lexis Revisited: The Effect of Authentic Text Adaptation on Vocabulary Retention
S Elkasović, J Jelčić Čolakovac
ESP Today 11 (1), 75-95, 2023
2023
Baza engleskih riječi i hrvatskih istovrijednica
I Bogunović, J Jelčić Čolakovac, M Borucinsky
Pomorski fakultet, 2022
2022
Baza engleskih riječi s frekvencijama i hrvatskim istovrijednicama
I Bogunović, J Jelčić Čolakovac
Pomorski fakultet, 2021
2021
Grammar for mariners: grammar coursebook for students of maritime courses
J Jelčić Čolakovac, I Bogunović
Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet, 2021
2021
The Role of Informal Activities in Incidental Language Acquisition: The Relationship Between Language Use and Proficiency
I Bogunović, J Jelčić Čolakovac
FLUMINENSIA: časopis za filološka istraživanja 31 (2), 181-199, 2019
2019
Transfer of meaning in L2 learning environment: Language proficiency, metaphor universality and language dominance as influencing factors
JJ Čolakovac, I Bogunović
2nd International Conference on Bilingualism, 2019
2019
Promoting deep-level processing through etymological elaboration: The case of idioms in Croatian EFL context
J Jelčić Čolakovac
Konin Language Studies 7 (4), 425-444, 2019
2019
ON WHY ANGER CAN BE POURED, STEELED, AND BOILED: CORPUS-DRIVEN STUDY OF ANGER METAPHORS IN CROATIAN
J Jelčić Čolakovac
Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku 48 (4), 197-222, 2019
2019
Frazeološki kalkovi strukturnoga tipa pridjev+ imenica preuzeti iz engleskog u hrvatski jezik
J Jelčić
Rasprave: Časopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje 42 (1), 61-74, 2016
2016
Phraseological adjective+ noun calques loaned from English into Croatian
J Jelčić
Rasprave: Časopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje 42 (1), 61-74, 2016
2016
Shared conceptual metaphors between English and Croatian and their effect on idiom learning
J Jelčić
Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja: Zbornik radova s …, 2016
2016
Razumijevanje frazema kod hrvatskih učenika engleskoga jezika: Kontekst, kompozicionalnost i dob kao činitelji
J Jelčić
Jezikoslovlje 15 (2-3), 373-393, 2014
2014
CLOSE ENCOUNTERS BETWEEN CROATIAN AND ENGLISH–PHRASEOLOGICAL CALQUES, WITH ADDITIONAL TRANSFER OF MEANING
J Jelčić
Strani jezici: časopis za primijenjenu lingvistiku 43 (3), 214-227, 2014
2014
Bliski susreti hrvatskog i engleskog jezika - frazeološki kalkovi s dodatnim prijenosom značenja
J Jelčić
Strani jezici 43 (3), 214-227, 2014
2014
VIŠE JE VIŠE: KAKO POTICATI KONCEPTUALIZACIJU KOD STUDENATA ENGLESKOGA JEZIKA U STRUCI
JJ Čolakovac, I Bogunović
Sustav trenutno ne može provesti ovu radnju. Pokušajte ponovo kasnije.
Članci 1–19